Dag 9 en 10

25 september 2017 - Francavilla di Sicilia, Italië

Dag 9 en 10

Toch nog 'smiddags naar het strand gelopen met 7 personen. Eerst hebben we wat gedronken/gegeten bij een banketbakkertje. Sommigen waagden zich aan het broodje ijs dat men hier eet. 😀

Dit is een zoet broodje waar men dus schepijs in doet in plaats van kaas en vleeswaren. Ik hield het bij een cappuccino. Daarna het smalle grindstrand op. Echt superzonnig was het niet maar aangezien de temperatuur goed was konden we toch in onze zwemkleding liggen. Ook nog even de zee ingeweest. Tegen half 6 weer terug in het hotel, geducht en daarna met 12 man uit eten geweest.

Dag 10.

Om 9 uur vertrokken van Lipari weer terug naar Sicilië. Dit keer met een draagvleugelboot. Deze boot komt een stukje uit het water en gaat wat sneller dan een gewone boot. Helaas regende het weer en nadat we een lunch hadden nog ingeslagen bij de Lidl zijn we nog 1,5 uur verder gereden om te beginnen aan de wandeling. Aangezien we bij deze wandeling tot de knieën door de rivier moesten om de rivier over te steken haakten Ilse en Jan af. De rest trotseerde de regen en daalden af naar de rivier. Binnen 5 min. was het droog en bleef het ook droog. Bij de Alcantarivier aangekomen keek je een mooi kloof in. De rivier liep tussen basaltblokken door en zonder het water deed het mij denken aan de Samariakloof op Kreta.

Aan het eind van de wandeling kwamen we in Francavilla aan waar we onze laatste 4 overnachtingen hebben. Helaas is er wat minder weer voorspeld voor de komende dagen met regen waardoor het programma waarschijnlijk wat aan gaan passen. Bij de mooiste voorspellingen gaan we naar de Etna en dat kan maar zo morgen al zijn.

Meer later......

1. Bert Hali:
    26 september 2017
    Jammer dat het weer iets minder is, nu maar hopen dat het snel opklaart!!
    groetjes van ons allen 😎😎
  2. Annemarie:
    26 september 2017
    Hopen dat het lukt met de Etna.... is ook een apart maanlandschap, zeker na de laatste uitbarstingen...!!! Veel plezier.
  3. Annemarie:
    26 september 2017
    en ja... broodje ijs... echt iets Siciliaans. Heb ik daar ook gehad, maar vult enorm! ;-)
  4. Annemieke:
    26 september 2017
    Hopelijk valt het nog mee met de regen en geniet je nog volop van de laatste dagen van je vakantie. Groetjes J en A.