dag 12

27 september 2017 - Linguaglossa, Italië

Om half 10 vertrokken met de bus voor een wandeling vanuit Linguaglossa. Zowaar bleef het de hele dag droog terwijl ze veel regen voorspeld hadden. Een mooie wandeling over rustige asfaltweggetjes en onverharde landwegen. De mensen hebben hier op de heuvels allemaal terrassen aangelegd waarop gewassen groeien. We waren maar met z'n 7en vandaag. De rest nam een rustdag of gingen in een nabij gelegen dorpje winkelen. Morgen onze laatste lange dag en dan zit het erop. Het is ook goed geweest. Heb wel weer zin om naar huis te gaan.

Overal in Sicilië zie je stukken bos of stukken land die voor een klein of groot deel zijn afgebrand. Heel erg jammer en helemaal als je weet hoe dat komt. Dat zit nl. zo: de brandweerlieden worden alleen maar betaald wanneer ze werken. Als er geen brand is dan is er geen werk. Dus zorgen ze er zelf wel voor dat ze aan werk komen door stukken land in brand te steken. Gek genoeg gebeurt dit al jaren en je snapt dan ook niet dat de Italiaanse overheid hier geen andere oplossing voor heeft bedacht zodat er veel land ongeschonden blijft.

Later...

1. Hanneke:
    27 september 2017
    Ben wel benieuwd hoe je deze reis ervaart. Ik lees je verhaal maar kan er niet uithalen of het je bevalt en hoe je het daar vindt.
  2. Annemarie:
    28 september 2017
    Goede terug reis... ik ben aan het aftellen naar Lanzarote.... tot gauw Ellen!!!