Dag 5 excursiedag

18 april 2017 - Troodos Mountains, Cyprus

Vandaag vroeg opgestaan want werd om 7.35 opgehaald voor een excursie die ik geboekt had. Deze ging naar verschillende plaatsen maar ook naar het Troodos gebergte wat mij wel erg mooi leek. Tevens had ik dan gelijk een beeld van een deel van het eiland. Bij binnenkomst in de bus zag ik gelukkig al direct 1 van de 2 Nederlandse stellen die tegelijk met mij zijn aangekomen. Gerda en Hans uit Den Haag. Zij blijven overigens 10 dagen en dat andere Nederlandse stel wat bij hun in het hotel zit blijft zelfs 12 dagen. Dit houdt dus in dat ik als enige terugga. Nu maar hopen dat ze me niet vergeten op te halen.

Na nog langs diverse hotels te zijn gereden zijn we begonnen in Nicosia. Hier hadden we slechts iets van 3 kwartier dus daar kon je niet zoveel mee. We zijn heel even de grens over gegaan waar best nog wel een strenge controle was en toen ook min of meer direct weer terug en ergens nog een bakje koffie gedronken. Eigenlijk alleen maar een grote winkelstraat heen en terug gelopen.

Vervolgens door naar het Troodos gebergte. Hoe dichter we bij het gebergte kwamen hoe mooier de omgeving werd. Op het hoogste punt waar de bus kon komen hadden we onze lunchpauze. Samen met een Duitse vrouw uit Berlijn, die naast me in de bus zat, zijn we een beetje gaan rondlopen omdat wij beiden niet wilden lunchen. Gek genoeg was dit totaal geen mooi punt in het gebergte. Ja veel shops voor de toeristen maar daar zit je natuurlijk niet op te wachten. Na 1,5 uur gingen we weer verder en eigenlijk was dat al het begin van de terugreis. Nog even gestopt bij Kakopetria en Omodos. Beide kleine plaatsjes maar naar mijn mening niet echt de moeite waard om te bekijken. Ook de Duitse vrouw vond het allemaal erg tegenvallen. Nou ja al met al toch een andere dag gehad dan de rest van de dagen tot nu toe en ook eindelijk weer wat mensen gesproken.

Wel zijn me een aantal dingen vandaag opgevallen.

1. Zonnepanelen op je huis is niet echt mooi maar zonnepanelen, boilers en schotels zoals hier is helemaal niet mooi.

2. Dat mij het vreselijk lijkt om de ziekte van Parkinson te hebben. De man die voor mij zat in de bus die had dat nl. en op het laatst, als je dat lang ziet, ga je bijna zelf meeschudden. Daarbij denk ik dat je er dood- en doodmoe van wordt van al dat geschud de hele dag.

3. Dat ik hier niet zou willen wonen.

4. Dat mijn Duits in de loop van de jaren met rasse schreden achteruit is gegaan en dat ik soms Duits en Engels door elkaar aan het kletsen was.

1. Annemieke:
    18 april 2017
    Dit is geen Alaska. Valt allemaal een beetje tegen als ik dit lees. Hopelijk vermaak je je nog een beetje de komende dagen.
  2. Bert Hali:
    18 april 2017
    Oeps, jammer dat het je tegenvalt!!
    Zou het Turkse deel van het eiland dan mooier zijn??.
    Voordeel is dat je in Nicosia geweest bent, daar is de Zangeres Zonder Naam ook geweest haha...
    Je treedt in haar voetsporen
  3. Bertine Groen:
    18 april 2017
    Ik sluit me aan bij je vriendin F , je kunt mooi schrijven. Na Alaska kan het eigenlijk niet meer beter zijn. Ik hoop dat je nog een paar leukere dagen krijgt. Groetjes Bertine.
  4. Renate:
    18 april 2017
    Jammer dat die excursie tegenviel. Heb je nog een andere excursie gepland? Of ga je de rest van de dagen lekker van de zon en de zee genieten?
    Ik moest ook gelijk aan Zangeres Zonder Naam denken
    Heb je de mandolines wel gehoord?
  5. Hanneke:
    19 april 2017
    Jammer, maar je hebt nog een paar dagen en misschien ziet 't er dan allemaal wat anders uit. Je hebt waarschijnlijk te veel (moois) gezien en dan is de kans groot dat de rest wat tegenvalt........ Hopelijk zijn je boeken wel de moeite waard.