dag 4 en 5

20 september 2017 - Schiphol, Nederland

Dag 4

Om half 9 vertroken richting Enna, een hooggelegen vestingstad. Niet te verwisselen dus met Etna. Na 2,5 uur gestopt om de tempels van Agrigento te bekijken. In dit gebied dtaan nog 4 gave Griekse tempels overeind. Een mooi complex om te bezoeken. Daarna nog 1,5 uur verder naar Enna. 's Avonds met z'n allenni het hotel gegeten. Eerst van allerlei anti pasta's en vervolgens alemaal verschillende pizza's. Echt heerlijk.

Dag 5

Na het ontbijt op weg gegaan naar de mozaïeken van Piazza Armerina. Deze mozaïken zijn gevonden in de 20e eeuw in een zeer oude Romeinse villa. Deze villa stamt uit ongeveer 300 na Chr. maar is door een modderstroom totaal onzichtbaar geworden totdat archeologen deze dus in de 20e eeuw ontdekten. Ongelooflijk hoe deze mozaïken nog in tact zijn gebleven.

Daarna een lunch ingekocht bij een supermarkt en deze tijdens een 1,5 uur durende wandeling onderweg ergens opgegeten. De namiddag heerlijk gerelaxed en 's avonds eerst met 11 man geborreld en daarna met Sylvia en Jet uit eten geweest in Enna.

Morgen naar de Eolische eilanden. Daar kijk ik echt naar uit. 😊

1. Jane:
    20 september 2017
    Zoals ik lees gaat het goed met je, heel fijn. Ben bij je moeder geweest voor een kopje koffie, ze was er niet dus een briefje door de bus gedaan dat ik een keer met jou kom voor de koffie. Veel plezier allemaal.
  2. H. Benneker:
    20 september 2017
    klikt goed en actief!!
  3. Annemieke:
    21 september 2017
    Wat een vol programma. Zo te lezen vermaak je je uitstekend en gaat het goed met je. Nog heel wat te zien op Sicilie. Veel plezier morgen en rustig aan.
  4. Bert Hali:
    21 september 2017
    Hoi Ellen,
    zo te lezen heb je een leuke actieve vakantie!! 😉
    Hier geen nieuws te melden, alles is oké.
    Groeten van ons allen!!
  5. Ellen Hali:
    22 september 2017
    Dank voor al jullie berichtjes. Leuk om te lezen. En Janny wat geweldig van je dat je bij mijn moeder langs bent geweest. Ik weet zeker dat ze het erg jammer vond dat ze niet thuis was.