Dag 6 en 7

22 september 2017 - Lipari, Italië

Dag 6

Vandaag een reisdag. Eerst met de bus nar de noordkust. Dit duurde ongeveer 3 uur. Vervolgens aan boord van de boot die ons in 1,5 uur naar Lípari heeft gebracht. Dit is het grootste maar ook het meest toeristische eiland van de Eolen. Ontzettend veel winkeltjes en eettentjes. Leuke kleine straatjes, kortom een gezellig plaatsje. 's Avonds uit eten geweest met een man of 8 bij een visrestaurant.

Dag 7

Een goede dag voor mij want er stond iets aktiefs op het programma. Om half 10 vertrokken naar het naastgelegen eiland Vulcano. Dit was maar een kwartiertje varen. Daar aangekomen iets gedronken en de spullen die we niet nodig hadden voor de beklimming in het barretje/restaurant achtergelaten. Vervolgens de krater beklommen. Onderweg stonk het al enorm naar zwavel want deze vulcaan stoot nog steeds continue gaswolken uit. Eenmaal boven kon je de gele kleuren van de zwavel goed terugvinden in het rotsachtige terrein. Ook kon je prachtig de krater inkijken. Boven op de top ongever een half uur genoten van het uitzicht en toen weer naar beneden. Daar een heerlijk ijsje gegeten en toen op naar het zwavelbad. Dit bad ligt direct aan zee dus vanuit het zwavelbad kun je je zo afspoelen in de zee. Een zwavelbad schijnt geneeskrachtig te zijn dus tja daar moet je dan maar gebruik van maken. Zelfs het stinken valt mee. Alhoewel je de lucht niet meer uit je bikini krijgt. Die kan ik hier dan ook mooi achterlaten. Was toch een oudje dus gelijk tijd voor iets nieuws.

Vanavond gaan Sylvia en ik met Hepke en Petra uit eten. Een ontzettend leuk stel uit Heerenveen. Deze reis bewijst het wederom dat de "westerlingen" me toch niet zo liggen. De leukste mensen zijn Hepke, Petra, Willem (Venlo) en Brigitte (Haaksbergen). Onze reisleidster Odyl is een mooie vrouw met grijs/wit lang haar. Ze is 56 en geboren in Delden. Inmiddels woont ze met in Haarlem. Ze is getrouwd maar haar man woont in Amsterdam en ze latten min of meer nog steeds. Ze zijn al 20 jaar samen maar pas 5 jaar getrouwd puur om later wanneer er 1 van de 2 komt te overlijden ivm de ervenis. Ze is zeer vrolijk en optimistisch maar soms iets té waardoor het dus niet helemaal echt lijkt. Maar we hadden het veel slechter kunnen treffen dus ik zeg prima zo.

Morgen wacht me een van de mooiste dagen van de reis als het goed is dus..... tot

Later......

1. Jane:
    22 september 2017
    Nog veel plezier, zie ja na onze vakantie, groetjes janny.
  2. Ingrid:
    22 september 2017
    Ik ben benieuwd naar de foto's!
  3. Annemieke:
    23 september 2017
    Je vermaakt je uitstekend en ziet veel. Geniet ervan.
  4. Sylvia:
    23 september 2017
    is je reisleidster Odyl??? doe haar de groeten! goede herinneringen aan haar! ge-wel-dig mens!!
  5. Ellen Hali:
    24 september 2017
    Hoi Syl. Had al wel verwacht dat je haar zou kennen. Ik zal haar de groeten overbrengen.

Janny en Annemieke maak er wat moois van in Slovenië.