Dag 8

24 september 2017 - Lipari, Italië

Vandaag de Strombolí beklommen. Eerst met de boot nog een ander eilandje aangedaan om te lunchen en toen door nasr Strombolí. In 3,5 uur naar boven gelopen in een mooi gestaag tempo. Een half uur voor zonsondergang waren we boven. Een prachtig schouwspel troffen we daar aan. De Strombolí heeft meerdere kraters die allemaal continue in beweging zijn. Uit een kratermond kwam continue vuur naar boven met af en toe een grotere eruptie. Het was net vuurwerk! Machtig om te zien. En het geluid erbij. Gegrom als aankondiging van een nieuwe eruptie. Na ruim een uur weer via een andere weg naar beneden. Dat ging snel want we daalden af door gruis waardoor je grote passen kon nemen en gewoon je hakken in het "zand" moest zetten. We kregen nog netjes stofkapjes ivm het vele stof. Beneden aangekomen de helm weer ingeleverd en met de boot in 1,5 uur terug gevaren naar Lipári. Daar stond de andere helft van de groep die de beklimming niet aandurfde op ons te wachten. Een hartelijke ontvangst viel ons van ten deel. Op het terras aan de haven nog 2 wijntjes gedronken en om half 1, 1 uur lag ik in bed.

Dag 9

Het plan was om hier een luie stranddag van te maken maar we stonden op met regen. Inmiddels is het droog maar nog wel zwaar bewolkt. Dus of het vanmiddag nog wat gaat worden met het strand lezen jullie.....

Later....

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bertine Groen:
    25 september 2017
    Het is weer mooi om je reisverhalen te lezen, ben ook benieuwd naar de foto's. Je bent wel heel actief hoor, heerlijk.
  2. Annemieke:
    25 september 2017
    Fijn om te lezen dat je geniet. Hopelijk blijft het zo. Wat een conditie zul je nu hebben. Groetjes van Janny en Annemieke.