Dag 19 Naar Oudtshoorn

9 oktober 2018 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Dag 19 Via Knysna naar Oudtshoorn

Gisteren een heerlijke braai gehad met heerlijk vlees.

Uiteraard ook weer de nodige wijn erbij. Volgens mij kunnen er veel mensen zich aanmelden bij de AA na deze vakantie. 😕

2 Mensen van ons zijn nog een keer weer op pad gegaan om walvissen te spotten en Daniëlle hebben we bij de golfbaan afgezet. Wij hadden daardoor de gelegenheid om uit te slapen en om 9 uur pas vertrokken richting Plettenberg baai. Hier even een uur op het strand kunnen genieten. Vandaag wordt dan ook een zeer relaxt dagje.

Riaan had weer wat gekocht wat bij de Z-A cultuur hoort. Zogenaamde fruitrollen. Deze hebben ze in diverse smaken. Wij kregen de abrikoos- en de guavesmaak. Het fruit wordt gedroogd vervolgens zeg maar met een deegroller plat gewalst en vervolgens opgerold. Ook dit wordt weer als snack gegeten. Wij vonden het niet echt heel erg lekker.

In Knysna een township bezocht en bij iemand geluncht. Oma en dochter. Oma was een prachtmens van 80 jaar.

Uiteraard zijn ze hier arm maar iedereen zit goed in de kleding en ze zien er gelukkig uit. 80% is hier werkeloos. Voor een barak zagen we een mooie auto staan. Die man had een baan bij een bank en kon zich een auto veroorloven. Hij woonde zijn leven lang al in dit township en had dan nog ook geen behoefte om te verhuizen.

Ook een projectje bezocht waar veel jonge kinderen vor ons zongen. Met onze lunch steunen wij dit project ook. Een soort jeugdhonk voor met name de heel jonge kinderen.

Dag 19 Via Knysna naar Oudtshoorn

Gisteren een heerlijke braai gehad met heerlijk vlees.

19a

Na de lunch doorgereden naar Oudtshoorn. Vroeger brachten struisvogelveren zoveel geld op dat hier heel veel koloniale huizen te vinden zijn.

Ook nog de Cango grot bezochte. Een gigantische druipsteengrot met prachtige stalagmieten en stalagtieten.

Later....

1. Annemieke:
    10 oktober 2018
    Wat heb jij al veel gezien zeg in 1 vakantie. Ik hoor niets meer over je enkel. Gaat het al wat beter? Geniet nog eventjes en hopelijk tot maandag.