dag 7 en 8 Tsingy - Morondava

21 juli 2015 - Morondava, Madagaskar

Dag 7

Niet zoveel te vertellen want we hebben een zeer rustige dag gehad. Eerst vanmorgen in een "catamaran" een eindje over de rivier gevaren en 2 grotten bezocht met mooie stalactieten. Deze catamaran zijn 2 uitgeholde boomstammen die met 2 dwarslatten aan elkaar zijn gemaakt en wordt voortgedreven door 1 mk (mankracht)

Deze puntert de boot voort net zoals in Giethoorn. Na de boottocht hebben we nog een kleine wandeling gemaakt naar de kleine Tsingy. Dit "gebergte" was zeg maar gelijk aan de grote Tsingy maar dan in Madurodam formaat.

Het was dus sluip door, kruip door en dan ineens ben je boven.

's Middags dan eindelijk tijd voor onszelf. Zeg maar vakantie. Heerlijk liggen luieren bij het zwembad en af en toe het water in om af te koelen. Vanavond zijn we hier nog en dan gaan we weer 2 dagen terug via dezelfde weg als dat we gekomen zijn.

Dag 8

Vanmorgen om 5.30 uur opgestaan want we moesten uiterlijk 6.00 vertrekken ivm de zonsondergang bij de Avenue de Baoabs.  Wederom in hetzelfde restaurant gestopt en koffie met citroengebak genuttigd. Zoveel andere zijn er hier ook niet te vinden. Gek genoeg is dit een haute cuisine restaurant. De eerste keer kregen we zelfs een amuse vooraf. Geserveerd in en prachtig gekrulde lepel. Madelon voelde zich de hele dag al niet lekker maar nam toch koffie. Toen weer verder. Bij een vakantie hoort natuurlijk ook een sappig en spetterend verhaal. Nou hier komt het dan. Wij hadden een stop bij een dorpje. Hier staat een heilige Baobab. Een prachtige, heel dikke boom. Iemand met een armwijdte van 175 cm kon er 7 keer omheen dus zeg maar een omtrek van 12,5 meter! Na een paar foto's te hebben gemaakt liep ik terug naar de auto's die in het dorpje aan de straat stonden, waar ook Madelon en Anja stonden. Oh.... zei Madelon ik ben zo beroerd, ik moet overgeven.  Anja zei ga dan naar de overkant daar heb je bossen genoeg. Doordat ze moest kokhalzen zette ze natuurlijk ook druk op haar blaas waardoor het haar letterlijk dun door de broek liep. Zo gênant! Gauw de achterdeur van de auto open gedaan zodat ze zich daarachter kon verschonen. Maar... alle kinderen uit het dorp vonden het wel grappig blijkbaar want gingen op hun knieën liggen om onder de achterklep die opzij was geslagen te kijken. Nadat wij ze eerst weg hadden gestuurd is uiteindelijk Madelon naar een ander plek gelopen om zich te verschonen. Iedereen had met haar te doen.

Na deze onderbreking weer verder gehobbeld voor het laatste stuk naar de Avenue de Baobabs. Opeens kwam de auto van Ingrid, Marjolein en Irma ons hard rijdend voorbij. Ze konden Jaap niet bereiken per telefoon dus dan maar hard door de kuilen heen om zo bij hem te komen. Madelon voelde zich zo slecht dat we besloten om haar alvast naar het hotel te rijden en Ton en Floris over de andere auto's te verdelen. Jaap is met Madelon meegegaan. Ok, dat was geregeld en wij vervolgden nieuwe onze weg weer met gemiddeld 30 km/uur. Eerst naar de "verliefde" baobab. Hier waren 2 baobas zo in elkaar verstrengeld dat het net leek alsof ze elkaar omhelsden. En als slot naar de Avenue de Baobabs maar nu bij zonsondergang. Prachtige foto' s gemaakt.

Vanavond met Ton en Floris wat gegeten. Althans dat was de bedoeling maar het restaurant waar ze naartoe wilden was gesloten. Op naar het volgende restaurant dat wel open was en jawel hoor.... daar zat de rest van onze groep natuurlijk ook.

Dus maar weer met z'n allen gegeten.

Nu lekker slapen en morgen kunnen we uitslapen want we hebben besloten de dag om te gooien. Dit ivm Madelon en met het feit dat er bij het volgende hotel niets te beleven valt en hier wel. Later...

1. Hanneke:
    22 juli 2015
    Juist ja, die reuze Baobab en die verstrengelde worden door alle toeristen bezocht.