Dag 2

17 september 2017 - Ragusa, Italië

Zie nu net pas dat dag 1 ergens is afgebroken. 😦

Nou ja veel viel er toch nog niet te vertellen.

Dag 2

Wandeling in een kloof van het kalksteenplateau gemaakt vandaag. 13 Km over een pad dat vroeger een treinspoor was. In deze kloof ligt de Necropolis van Pantalica. Dit is een steile berg en in die berg zitten allemaal holen waarin men vroeger de doden begroeven. Al met al was het een behoorlijke van wandeling. Hij werd met name wat zwaarder door het warme weer, 25 tot 30 graden, en in de kloof was weinig schaduw.

De vijgen zijn nu rijp en die kun je hier zo van de bomen halen. En lekker dat ze zijn!

De burgemeester van Palermo (hoofdstad van Sicilië) is een zeer gastvrije man. Hier op Sicilië komen zeer veel vluchtelingen en hij verwelkomt ze allemaal heel gastvrij met de woorden: Maak wat van jullie leven! Mooi om te horen dat ze hier zo welkom zijn. Uiteraard worden ze van Sicilië wel naar het vasteland gebracht maar ook hier op het eiland zie je nog veel Afrikanen rondlopen.

In het hotel waar we nu zijn slapen we 2 nachten. We zijn met 3 mensen op indeling en na dit hotel heb ik de kamer voor mezelf voor 2 nachten. Ook wel lekker alhoewel ik prima roommates heb. Loopt allemaal erg soepeltjes.

Nu straks lekker wat eten en wat ik vanavond ga doen dat weet ik nog niet.

Dat zullen jullie vast morgen wel horen.

Later....

1. Jane:
    17 september 2017
    Fijn dat je tevreden bent, houden zo. Winston heeft weer niet bij mij aangebeld, het was over de 600.000 euro. Gr. Jane.
  2. Annemarie:
    18 september 2017
    He Ellen dat klinkt allemaal erg goed! Geniet er van en tank even goed bij, daar in het warme en mooie Sicilie! De paden op de lanen in met heel veel plezier. XXX
  3. Annemieke:
    18 september 2017
    Ga zo door. Fijn te horen dat je leuke reisgenootjes hebt en vooral blijf genieten.