Dag 2

15 april 2017 - Schiphol, Nederland

Hoi,

Gisterenavond toch maar direct naar bed gegaan want per slot van rekening is het hier  ook 1 uur later dan in Nederland en reizen maakt moe. Achteraf gezien maar goed ook want om 7.15 uur werd ik wakker gemaakt door allerlei werkzaamheden en draaiende betonmolens. Toen ik keek wat er gaande was bleek dat ze naast mij dus een nieuw zwembad aan het bouwen waren. Oh nee hè was mijn eerste gedachte, kom je hier om te relaxen heb je eerst al de minst mooie kamer ongeveer en dan ook nog iedere ochtend zo rond 7.00 uur gewekt worden door mensen die hun baan uitoefenen.

Ok.... ZEN.... haha, eerst maar eens ontbijten en dan maar eens opnieuw naar de lobby. Zo gezegd zo gedaan. Eerlijk gezegd dacht ik dat het hotel bij lange na niet vol was maar het bleek toch lastiger dan ik dacht. De vrouwlijke manager was overigens heel erg behulpzaam en vertelde mij dat ik toch echt een kamer had geboekt aan de zijkant. Ik ben mij hier echt niet bewust van maar zal dat nog eens nakijken straks. Heb haar dat ook gezegd. Na lang zoeken gaf ze mij een sleutel van een kamer 4 hoog met zeezicht maar die is wel duurder vertelde ze me maar kijk maar eens of die je bevalt. Ik vond het meteen prachtig en dacht dan maar extra betalen maar ik ga dit wel doen. Beneden gekomen haar nog gevraagd om een kamer te bekijken aan de andere zijkant, ook omdat deze duurder was en toen zei ze tot mijn verrassing: de kamer is inderdaad duurder maar ik heb niet gezegd dat u bij zou moeten betalen. U krijgt deze voor hetzelfde geld om u tevreden te stellen. Nou is dat een goed begin van dag 2 of niet? Over een klein half uur even verhuizen en dan de buurt maar eens verkennen. Heel zonnig is het nog niet dus een strand- danwel zwembaddag wordt het toch niet vandaag.

Het hotel ligt ongeveer 500 m. buiten het stadje Agia Napa. Daar heb ik bewust voor gekozen omdat ik niet van die drukte houd. Nu ik hier ben weet ik dat ik dat op zich niet had hoeven doen want het is momenteel absoluut niet druk met touristen. Het seizoen begint dan ook eigenlijk pas op 1 mei. Maar niettemin ben ik blij met mijn keuze want het hotel ligt op een heuvel waardoor je een mooi uitzicht hebt. Nu wel dus met mijn nieuwe kamer op 4 hoog.

Na alles geregeld te hebben het stadje maar even verkend en op zoek gegaan naar touristenburo's voor enkele excursies. In het stadje zelf was een klein burootje met een zeer vriendelijke man. Hij liet mij enkele excursies zien en ik zei hem dat ik erover zou nadenken en het hem dan zou laten weten. Ik kreeg zijn telefoonnummer zodat ik hem kon bellen. Hij vroeg de naam van mijn hotel en toen ik hem dat vertelde zei hij me dat hij daar geregeld was omdat hij de manager goed kent. Ik ging mij verder oriënteren en later terug naar het hotel. Gisteren had ik een ticket gekregen voor een lunch omdat ik op de dag van aankomst geen diner meer kon krijgen vanwege de late aankomsttijd. Goede service! Ik ging richting restauarant en buiten zag ik Andreas al zitten (de man van het reisburo) in gesprek met idd de manager van het hotel. Ik zei hem goedendag en dat ik eruit was en de excursies bij hem wilde boeken. Hij bood me gelijk een stoel en wat te drinken aan. Na een paar telefoontjes moest ik maar even meegaan voor de tickets want die had hij natuurlijk niet bij zich. Zo gezegd zo gedaan en later bracht hij me weer keurig terug naar het hotel. Hij wilde me wel veel meer van het eiland laten zien en wanneer ik 's avonds wat wilde ondernemen dan kon ik hem altijd bellen. Hij vond me prettig gezelschap en hoopte op mijn telefoontje. Kerels.....ze zijn ook allemaal hetzelfde. Ik denk niet dat ik hem ga bellen. Vermaak me vast wel hier. Net even lekker flesje wijn gekocht en zit nu op mijn balkon in de zon dit stukje te tikken. Na een bewolkte middag met een beetje motregen schijnt hij nu weer volop.

Tot morgen of later.

1. Annemieke:
    15 april 2017
    Gelukkig valt alles toch nog mee. Nu genieten en hopelijk met goed weer.