Dag 1 vertrek Cyprus

14 april 2017 - Agia Napa, Cyprus

Halloooooo daar ben ik dan weer.

Zojuist op Schiphol aangekomen en je mag tegenwoordig echt wel 3 uur van tevoren aanwezig zijn want voordat je door alle checks bent bent je zo al 3 kwartier tot 1 uur verder. En wat een drukte! Pfffff. Wat ik ook zo vreemd vind is dat je je moet inchecken in bijv. vertrekhal 1. Vervolgens zie je direct daarachter de douane maar daar kun je dan niet door want je moet door de de poortjes bij vertrekhal 2. Dus weer een heel eind lopen naar het andere deel van Schiphol. met je europeesche paspoort kun je overigens wel weer snel door de douane met de zelfbediening. Was voor mij nieuw.

En.... nu dan aan een heerlijke caffé latte van Starbucks. Even relaxen om straks waarschijnlijk weer kilometers te lopen naar de gate. Ik zag nl. al dat die natuurlijk weer helemaal achteraan zit.

Wanneer ik daarna in het vliegtuig zit kan het vakantiegevoel echt komen.

Heb er zin in! Een beetje rondstruinen daar door het stadje, enkele excursies maken en heerlijk ook een aantal dagen niets doen en heerlijk lezen.

Kortom die week kom ik wel door.

Het eerste boek is al uit! De verwarde cavia van Paulien Cornelisse. Geen aanrader kan ik zeggen. Dus straks maar op naar een beter  boek.

Aangekomen op Cyprus bleken wij maar met 5 mensen geboekt te hebben bij Sunweb.4 Gingen naar een ander hotel en ik in m'n eentje naar mijn hotel. Aangezien we maar met z'n 5 en waren werden we wel vervoerd in een echte limousine. Dat dab weer wel. Dat die al zo oud was dat je elke hobbel voelde door de doorgezakte zittingen mocht de pret niet drukken. Na 3 kwartier werd ik als eerste gedropt. Het was al donker dus echt een goed beeld had ik er niet van maar de 1e indruk was niet geheel volgens verwachting en ook niet wat ik mij nog kon herinneren van de site. Maar goed inchecken en op naar de kamer. Ik hield mijn hart al vast en niet ten onrechte bleek later. Wat een ouwe meuk en uiteraard ergens een kamer aan de zijkant met een ongelooflijk deprimerend uitzicht. Direct maar terug gegaan naar de lobby om om een andere kamer te vragen maar er was alleen nog maar een stagiaire aanwezig die geen kamers om mag boeken.

Morgenvroeg dus nog maar een keer proberen. En ach bij daglicht zal het er misschien ook wel wat beter uitzien. Dat hoop ik dan maar.

Dus tot morgen!

1. Annemieke:
    15 april 2017
    Nu hopelijk valt het hotel nog een beetje mee en is het bed goed. Keep smiling!!!
  2. Bert Hali:
    15 april 2017
    Ik heb net van je begrepen dat de kamer inmiddels verruild is met eentje die zeezicht heeft, dus dat is goed gekomen!!
    Nu lekker het eiland verkennen!!
    Veel plezier daar!!
  3. Hanneke:
    15 april 2017
    Gelukkig heb je een andere kamer gekregen (waarom kan dat niet direct bij de boeking vraag je je dan af). Ik hoop dat het verder naar je zin is en het daar niet vol met Russen zit (geen 'gezellig' volk).
  4. Franchette:
    15 april 2017
    Wat Kun je toch prachtig schrijven.. altijd leuk om jou verhalen te lezen. Ben blij dat je een andere kamer hebt.. en ik zou zeggen .. genieten
  5. Ellen Hali:
    15 april 2017
    Haha Hanneke. Exact hetzelfde heb ik mij ook afgevraagd. Er zijn niet veel mensen maar de mensen die er zijn zijn inderdaad meest Russisch. Eén groot voordeel, ik versta ze toch niet.
  6. Ellen Hali:
    15 april 2017
    Franchette bedankt voor het compliment. Altijd leuk om te horen dat er mensen zijn die het het lezen waard vinden. Veel kijkplezier zo bij "ons" clubske.