dag 15 en 16 Ranomafana nationaal park

29 juli 2015 - Fianarantsoa II, Madagaskar

Weer in de bus om weer verder te reizen. Om half 12 waren we al op de plek van bestemming. 's Middags een rondwandelingetje gemaakt met Ton en Floris en even bij de thermische baden gekeken. Hier hadden wij ons best veel van voorgesteld. Helaas was het nogal een deceptie. Niet alleen ik maar iedereen had hierbij aan verschillende baden gedacht maar wat was het nu echt? Een kleedhokje met daarin een ligbad waar thermisch water in kon. That's it. Ok dan wisten we dus ook dat we daar morgenmiddag niet naartoe hoefden. 's Avonds heerlijk gegeten. Een zeer goede keuken. Het begon te regenen. Onze eerste regenbui deze vakantie. Ook niet zo raar op deze plek aangezien we in tropisch REGENwoud zijn. 's Avonds hadden we een avondwandeling van 1,5 uur op hdt programma staan. Niet te geloven hoe die gidsen een groene kameleon op een groen blaadje spotten. In een mum van tijd zien ze ze. Zelfs hele kleine exemplaren gezien. Ook kikkers gezien en helel kleine lemuren.

Tegen een uur of 10 naar bed want de volgende dag weer om zo ongeveer 6 uur op voor een wandeling door het tropisch regenwoud op zoek naar lemuren.

's Nachts werd ik wakker (en dan moet er wel heel wat aan de hand zijn als dat gebeurd) van..... een geweldig harde regenbui. Ik dacht het zal me toch niet gebeuren dat nu er eindelijk een actieve dag op het programma staat dat het zo erg regent dat dat niet door zou gaan. Gelukkig gebeurde dat niet en konden we de volgende dag gewoon op pad. Een mooie tocht van 6 uur gemaakt. En ook 3 soorten lemuren gezien. Ze zaten vrij hoog dus moeilijk te fotograferen. Opeens kwam er 1 naar beneden om wat aarde te eten. Dit doen ze omdat ze 80 a 90% bamboe eten en hier giftige stoffen inzitten. Om dit te neutraliseren eten ze aarde. In de aarde zitten nl. ijzer en mineralen. Gelukkig komen we nog in een park waar we ze heel god kunnen fotograferen dus dat komt goed. Zo tegen 14.00 uur waren we terug. Lekker gedoucht en nu zit ik dus hier dit stukje te typen. Aan het eind van de dag komt er een andere Djosergroep bij ons in het hotel die de 3 weekse tour maken. Madagascar met 5 dagen Mauritius. Die groep bestaat uit 18 mensen en die zitten in net zo'n busje als ons. Dus wat dat betreft hebben wij mazzel met onze groep van 11. Lekker de ruimte. Is ook maar goed ook met al die lange reisdagen.

Morgen weer verder. Later......

1. Hanneke:
    29 juli 2015
    Ik lees al je reisverhalen en ben benieuwd hoe je het daar vindt want dat kan ik er niet echt uithalen. Is het wat je ervan verwachtte?