dag 23 t/m 25

7 augustus 2015 - Schiphol, Nederland

Tulear - Antananarivo - Ile Sainte Marie

Ok. We zijn dus weer opnieuw ingecheckt met een vertrektijd van 9.20 uur én met een vervolgvlucht van 13.40 uur. Het is inmiddels 10.26 uur en we hebben net gehoord dat hrt vliegtuig net is opgestegen vanuit Antananarivo. Dt houdt in dat het vanaf nu op z'n minst nog 1 uur duurt voordat het hier is. Wij wachten af.

Wordt vervolgd.....

Inmiddels is het 12.30 uur en we wachten nog steeds. Dit is echt bijzonxer K**!!! want hierdoor zullennwe ook wel onze aansluitende vlucht missen dus dit houdt weer in datbwe alsnog niet op het eiland komen.

Wordt wederom vervolgd.

Jullie zullen het niet geloven maar we zitten wederom in het hotel waar we afgelopen nacht overnacht hebben.

Het is inmiddels 13.20 en wij hebben vernomen dat het vliegtuig is opgestegen vanuit Tana maar wegens materiële problemen na een kwartier terug is gevlogen naar Tana waar het nu nog steeds staat. Eén ding is zeker dat we het eiland in ieder geval niet meer halen vandaag. Alle hoop is gevestigd om nog in Tana te komen vandaag. Eerst hier weer lunchen. Uiteraard wederom op kosten van Madagascar Air. Maar ja wat hebben we eraan?! Al met al al zeker nu 4 dagen weggegooid door deze kl*te maatschappij.

Dag 23

En ja hoor ik zit nu hier al voor de 3e keer in de wachtruimte van het vliegveld in Tulear te wachten op het vliegtuig dat deze keer hopelijk wel zal komen. Elke keer om 6 uur opstaan is niet erg maar dan moet het ook ergens toe leiden. Laten we hopen dat we in ieder geval Tana bereiken vandaag.

Nou zowaar we zitten nu in Tana te wachten om te boarden. Zullen we dan toch nog op het eiland komen?

Deel zoveel van de organisatie van Air Madagascar.

Zitten we allemaal in het vliegtuig, klaar om te gaan moeten we allemaal het vliegtuig weer verlaten omdat ze erachter komen dat ze niet genoeg brandstof hebben. Madagascar op z'n smalst!

Nu zit ik in de bus te typen die ons een klein eindje van het vliegtuig af brengt zodat de tank gevuld kan worden. Als dat klaar is kunnen we weer aan boord.

Nou jullie zullen het niet geloven maar zowaar zijn we aangekomen op Ile Saint-Marie. Huisjes heel dicht bij het strand. Dichterbij kan bijna niet. Helaas ligt het wel een eind van het centrum af dus dat houdt in dat we op het resourt moeten eten en weer (zoals bijna de hele reis) met de hele groep. De bedoeling is nu dat we hier 2 ipv 4 nachten blijven en dan het oorspronkelijke programma weer oppakken. Morgen dus (bultrug)walvissen spotten en 's middags vrij om óf te gaan snorkelen, óf te wandelen, fietsen óf te niksen. Ik voel me momenteel niet al te lekker maar ik denk dat dat komt door het aantal dagen hangen op de luchthaven en verder niets doen. Hopelijk is het morgen weer over. Einde van de reis, vermoeidheid slaat toe, enz., enz..

Dag 24 Donderdag 6 aug. Ile Saint Marie

's Morgens de zee opgegaan om walvissen te spotten.

En we hebben er heel wat gespot. En ook nog eens op een mooie afstand. Tegen half 2 waren we terug. Aangezien ik nog steeds niet lekker in orde was heb ik niet geluncht.

's Middags heerlijk in de strandstoel gezeten op het strand en heerlijk zitten lezen. Later kwam Madelon er ook nog bijzitten. Ook nog even een duik genomen in de Indische oceaan. Lekker douchje gepakt en nu in het restaurant wachten op het diner.

Dag 25 ile sainte-marie - Mahambo

Vanmorgen om 4.30 uur!! Opgestaan want we moesten absoluut op tijd zijn voor de boot die ons weer terug zou brengen naar het vaste land. Hier doen we ongeveer 1,5 uur over. Zo tegen lunchtijd zullen we in Mahambo aankomen volgens Jaap.

Dat is dus wat eerder geworden en datbis ook niet zo vreemd want we werden bij aankomst op het grote eiland opgewacht door de rimboetaxi. Dit klinkt leuk maar het is een ordinair Toyota busje waar je wordt ingepropt. De chauffeur was echt een kimakaze piloot war slechts aan 1 gans het leven kostte. Tja je maakt een avontuurlijke reis of niet hè?!

Het is hier een prachtig hotel bestaande uit allemaal bungalowtjes vlak aan zee. Helaas is het slechts voor een halve dag en 1 nacht.

Morgen weer verder....

Later......

1. Hanneke:
    7 augustus 2015
    Nou hè hè, eindelijk goed bericht. En ja, Madagascar is anders .........
  2. Jane:
    7 augustus 2015
    Wel een reis met bijzonderheden, aanrader voor volgend jaar is naar IJsland, ook de bultrugwalvis gezien en alles liep op rolletjes. Had soms het gevoel in de ngoro-ngoro krater te rijden en de bergen van China/Bolivia.
    Maar dan wel rondtrekken, mogelijkheden genoeg.

Wens je nog veel plezier en kom gezond weer thuis.
  3. Ellen Hali:
    9 augustus 2015
    Ah Janny mooi te lezen dat jullie het zo mooi hebben gehad. Tot snel.