dag 11

24 juli 2015 - Schiphol, Nederland

Ik zag dat het verhaal van gisteren niet geheel is overgekomen. Jammer dan ik heb nl. niet zoveel zin om het opnieuw aan te vullen.

Tja... ik heb wel vakantie hè.

Vandaag voor de verandering eens weer een hele dag in de bus gezeten. Wel een mooie route moet ik zeggen. Gelukkig gaat, zoals het er nu uitziet, de route voor de rest toch gewoon door zoals gepland. Dus..... morgen de treinreis van 12 uur. Dit schijnt een hoogte punt  van de reis te zijn. Heb er ook heel veel zin in!

De reis is 170 km met 42 bruggen, 21 tunnels en 17 haltes. Op elke halte wordt er weer iets anders verkocht door de plaatselijke bevolking. De trein is zeer oud. Het is een dieseltrein wat van origine een goederentrein is maar voor de bevolking hebben ze er 3 wagons aan toegevoegd. Eén 1e klas en rwee 2e klas wagons. In het hoogseizoen voegen ze er nog een 1e klas wagon aan toe. wij zitten 1e klas. Bij de 2e klas zit je tussen de kippen en de goedersn die de plaatselijke bevolking koopt. Ook leuk maar al met al veel drukker en veel smeriger dan de 1e klas.

20150721_163930

1. Hanneke:
    24 juli 2015
    Ben benieuwd waar je uitkomt met die trein, zit je dan in het noorden?
  2. Bert Hali:
    25 juli 2015
    Ik zag net dat Madagaskar ongeveer 1580km lang is met een breedte van 550km
    Wat dat betreft kun je nog een heel stuk
    treinen als er ook rails liggen.
    Ik heb jouw reisverslagen geprint en geef ze morgen aan ma, dan kan die ook meegenieten van de avonturen van dochterlief.
    Groetjes en veel reisplezier gewenst van ons allen.
  3. Sander:
    25 juli 2015
    Hey tante, leuk te lezen wat je allemaal doet en dat je het naar je zin hebt. Geniet er lekker van
  4. Renate:
    26 juli 2015
    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Veel plezier verder.