Dag 15

21 juli 2016 - Palmer, Alaska, Verenigde Staten

Glenallen Highway - Alaska Independence Mine - Hatcher Pass.

Vandag een reisdag gehad. Gestopt bij een vervallen mijnencomplex waar ze vroeger voor 17 miljoen dollar aan goud uit de grond hebben gehaald. Lotte, Mike en ik zijn de berg opgelopen en boven lag een mooi klein meertje. De rest heeft rond het visitorscenter gewandeld. Daarna de Hatcherpas opgereden. Bij een pas stel ik mij heel wat voor maar deze was zo beklommen. Ook boven een groter meer en uiteraard een prachtig uitzicht. Vervolgens de pas weer naar beneden en aan de rivier geluncht. Daarna doorgereden naar een ander visitorcenter waar ze ons alles vertelden over sledehonden. Ook hadden ze hier 3 jonge puppies. Zó lief! Toen naar ons motel dit keer in Palmer. Mike was zo ontzettend melig dat hij een "stadstour" deed door Palmer. Nu moet je je voorstllen dat alle reden in Alaska niets voorstellen en Palmer al helemaal niet. Dus hij reed rond en zei: en hier hebben we de autwasserette. Deze is veel goedkoper dan een andere die we zo nog passeren. En toen we daar waren vertelde hij dat deze dan wel duurder was maar een sterkere straal had. Dus meer druk op het water. Toen we langs de tandarts kwamen benoemde hij dat weer en zei dat je daar maar beter niet naartoe kon gaan omdat dij vrij duur zijn in Alaska. Nou ja en zo benoemde hij ongeveer alles waar we langskwamen. Het motel waar we nu overnachten is zo een die je in films ziet. Een lange rij aanengesloten deuren waar de kamers dan achter zitten. En ik moet zeggen... niets mis mee. Grote ruime kamer, met aanrechtje en mooie douche. Vanavond heebn we gegeten in een eetcafé. Erg gezellig en lekker. Morgen weer verder....