dag 17

23 juli 2016 - Homer, Alaska, Verenigde Staten

Dag 17

Vanmorgen pas om half 10 vertrokken. Althans dat was de bedoeling. Ware het niet dat Shaggy zijn rijbewijs kwijt was. Hij heeft al een extra rijbewijs ooit eens aangevraagd (daar waar hij als iemand van the young ones opstaat) maar die sufferd had zijnrijbewijs, zijn reserve rijbewijs én een bankpas bij elkaar zitten. Dus alles ergens verloren want we hebben alles 3x op de kop gezet met z'n allen. Ook de bar naast het hotel helemaal nagekeken maar ook daar niets. Hij kon zich herinneren dat hij het het laatst had gehad bij het kopen van de laatste boodschappen bij Fred Meyer. Ook daar nog langs gereden maar helaas was het daar ook niet gevonden. Vervolgens maar zonder rijbewijs op stap gegaan. Hier kun je overigens voor $ 15,-- zo weer een nieuwe aanschaffen. Gaat iets makkelijker dan bij ons maar normaal gesproekn is het ook zo dat wanneer iemand het mocht vinden het in de brievenbus wordt gegooid en dan op wordt gestuurd. Hij was ecen not amused maar al snel zat hij weer te lachen achter het stuur. In Homer aangekomen eerst geluncht bij ons hotel. We hebben overigens een zeer leuk hotel. In de vorm van een boot en zeker de binnenkant lijkt daarop. Smal gangetje tussen de kamers en stapelbedden al zijn het grote bedden en beneden zelfs een 2 persoonsbed.

En aangezien ik afgelopen nacht op een matras op de grond heb geslapen had ik weer recht op het grote bed.

Na de lunch even in Homer rondgelopen. Dit is een echt touristenstadje en eigenlujkmook het leukste stad tot nu toe omdat er gewoon wat te beleven valt. Al zijn het natuurlijk heel veel souvenirsshops en héél veel winkels waar je verse krab, zalm, oesters en andere vissoorten kunt eten. Daarna uiteraard weer met z'n allen naar de "Salty Dawg Saloon" gegaan om een drankje te nemen.

Deze bar hangt helemaal vol met dollarbiljetten waar een boodschap op geschreven staat. Deze bar is al meer dan 100 jaar oud en lijkt een beetje op een oude zoutboortoren zoals we die bij ons kennen. In die tijd liet iemand eens een biljet van $ 1 achter met de naam van eeb vriend erop zodat die bewuste vriend van hem een gratis drankje kreeg. Zo is dit ontstaan en nu doet iedereen het. Het grappige van alles is dat je hier in Amerika op de vreemdste plekken een ATM automaat (pinautotmaat) tegenkomt en zo staat er ook één in die bar. Gewoon tegen de muur. Terwijl hier de biljetten zo voor heg grijpen zijn. Wat natuurlijk niemand doet. Met het contrast is komisch. Tegen 16.00 uur zouden we weer bij de bus zijn en zijn we naar het hotel terug gekeerd. Hier vertelde Mike dat er 2 helicoptervluchten waren morgen. Eén met vertrek om 6 uur 's morgens en één die pas 's middags vertrok. Tja de meesten wilden 's morgens en omdat er daar 1 teveel was moest er 1 afvallen. Helaas ben ik diegene. Nu maar hopen dat wij net wat meer zien dan de ochtendgroep. Dit alles houdt waarschijnlijk ook in dat wij elkaar de hele dag niet gaan zien. Dat is deze vakantie nog niet voorgekomen. Langzaam afkicken?!?!

Vanavind om 17.30 afgesproken om nog even naar de supermarkt te gaan om voor de vroegvertrekkers wat in te slaan voor onderweg en onderweg naar huis liepen Erik, Petra en ik voorop. Al kletsend keek ik van de grond ineens voor me (het regende nl.) en zag ik dat we ineens vlak bij 2 elandkalfjes waren. Ik zei natuurlijk niets maar trok Erik aan z'n mouw en de andere arm gaan naar links om Petra tegen te houden. De anderen liepen een stukje achter ons en hadden het blijkbaar eerder gezien dan wij. Nog geen 10 seconden later kwam moeder eland eraan. Ze waren alle 3 heerlijk aan het knabbelen van de takken van de struiken. We zijn er een tijdje bij blijven staan om ze te fotograveren en te filmen. Natuurlijk had ik op dat moment mijn fototoestel in het hotel aan de lader liggen. maar gelukkig zijn er dan nog de telefoon en de tablet.

Zo vergeet ik nog te vertellen dat ik 's middags ook ineens tegen de rest zei: Kijk nou dan! Ik stond bijna op een brug en zag in het water daaronder ineens een zeeotter liggend op zijn rug met de stroom meegaan. Geweldig! Die beestjes zijn zó leuk! Een paar heel mooie foto's heb ik daarvan kunnen maken.

Met de hele club heerlijk uit eten geweest vanavond in een goed restaurant en probeer die maar eens te vinden hier! Is niet eenvoudig kan ik je zeggen.

Klasien ligt denk ik al wel te slapen boven mij want die moet morgen dus zeer vroeg op. Ik heb pas om 9.00 uur met de andere 5 medereizigers van mijn groepje afgesproken.

Of de tattoo er gaat komen is nog maar de vraag want ik zou niet weten wanneer ik dat dan zou moeten doen. Morgen komt er al niets van dus dan zou het echt op de allerlaatste dag moeten gebeuren. Als ik er één laat zetten dan moet dat hier gebeuren want in Nederland doe ik het niet. Hier heb ik dat gevoel en daarom moet het ook hier gebeuren. Gebeurt het niet dan neem ik alleen de zeer zeer mooie herinneringen mee. En die zijn niet gering kan ik jullie zeggen.

Tot morgen met hopelijk een hele mooie herinnering erbij.

Later......

1. Bert Hali:
    23 juli 2016
    Mooi te lezen dat je een onvergetelijke vakantie hebt en je prima vermaakt.
    Weer een land ( staat) om af te vinken op de wereldkaart, of zoals jij doet er een punaise in te prikken.
    Het is maar goed dat de wereld zo groot is en dat er veel punaises zijn, anders was het thuiszitten geblazen.
    We nemen komende week wel contact op zodra je thuis bent.
  2. Ellen Hali:
    24 juli 2016
    Nee hoor gedn punaises maar vlaggetjes maar dat heb ik al jaaaaaaren niet meer gedaan. Wordt weerveens tijd om die kaart bij te werken.