dag 21 nog steeds Tulear.

4 augustus 2015 - Schiphol, Nederland

Lieve mensen,

Gisteren zouden we eigenlijk gaan vliegen maar die vlucht is zoals jullie weten geannuleerd. Ok dus plan de campagne. Op het luxe resort waar wij verbleven hadden ze een midgetgolfbaan, dus... gelijk een competitie in het leven geroepen. Was weer eens leuk om te doen. Daarna nog een strandwandeling gemaakt en heerlijk aan het zwembad gelegen. Vroeg naar bed en slecht geslapen. Veel wakker geweest en gedroomd over Sander toen hij gek genoeg een jaar of 8 tot 10 was. ????

Vroeg wakker dus eruit. Even de mail gechecked en om half 9 ontbeten. De tijd tot aan de lunch bij het zwembad doorgebracht en lekker gelezen. Direct na de lunch naar het vliegveld. er ging ook een vlucht om half 2 maar daar waren nog maar 6 plaatsen vrij en Jaap wilde (terecht) met de hele groep in 1 keer dus... toch de 2e vlucht waar we ook voor stonden ingeschreven. Bagage afgegeven, instapkaart gekregen dus nou dat liep gesmeerd. Door de controle en het vliegtuig van half 2 ging iets later de lucht in.

Jaap zette er nog wat leuke muziek op en met name Madelon en ik gingen uit ons dak. We waren blij dat het nu eindelijk ging gebeuren. Op naar het eiland.

Maar geloof het of niet er volgde een mededeling dat de vlucht niet doorging. Redenen worden niet genoemd maar blijkbaar is dir hier heel normaal want de overige mensen die mee zouden gaan met de vlucht gingen al naar buiten, het personeel wist niet hoe snel ze zich om moesten kleden en de winkeltjes op slot deden en wij?, wij zaten met grote ogen te kijken!

Jaap ging vragen wat er aan de hand was en toen hij terugkwam om onz het een en ander te vertellen werd er door het personeel "vriendelijk" aan ons verzocht om het pand te verlaten. Madagascar Air zou een hotel regelen en het diner en het ontbijt en de overnachting namen zij voor hun rekekening.

Wij waren benieuwd waar we terecht zouden komen maar dat viel alleszins mee.

Volgens de boekjes is dit het beste hotel van Tulear en idd het was idd vergelijkbaar met waar we de laatse 2 nachten hebben overnacht.

Drankje van Jaap gekregen en plan de campagne 2 gemaakt. Wat te doen? Risico nemen om af te wachten of het de volgende dag wel goed zou gaan of met de bus 2 tot 3 dagen rijden. 2 Mensen waren voor het rijden de rest voor vliegen dus het werd risico nemen en afwachten waar Madagascar Air mee zou komen.

's Middags hebben Aja en ik les 1 gehad van Ton onze homo in hoe het toegaat in de homowereld. Hij is overal heel open over en liet ons zien op zijn telefoon dat hij wel een stuk of 6 datingsites erop had staan. En die informatie die daarbij staat bij de profielen.... je lacht je kapot. Alle details staan erop. Is diegene het mannetje of het vrouwtje, houdt diegene van sm, de dikte en de lengte van zijn leuter e  uiteraard de mooiste foto's. En mooie mannen dat het over het algemeen zijn! Niet normaal!

Voor Ton geldt ook (zoals voor de meeste homo's) naar ik heb begrepen dat het puur om de seks gaat. Dus is hij in een stad zoals hier in Tulear dan kan hij een persoon vinden die dicht in de buurt is. 1 Berichtje sturen en over het algemeen is het dan al bingo! Er naar toe, seks hebben en tabé. Dat was het dan. Ton heeft er een "sport" van gemaakt om in elke land waar hij komt proberen seks te hebben met in ieder geval 1 lokale bewoner. Gisteren heeft hij nog iemand een berichte gestuurd maar..... helaas voor hem dat gaat niet door want.....

Bij het diner kregen wij mooie berichten door.

Vanmorgenvroeg vliegen we naar Tana en dezelfde dag nog door naar Ile Saint Marie.

Tenminste.... als Madagascar Air dit keer wel meewerkt. We zullen zien.

Madagascar Air staat in Nederland op de zwarte lijst en ik begrijp nu dondersgoed waarom. Je zou zeggen pak een ander luchtvaartmaatschappij maar helaas MA is een monopolist. Dus geen andere optie.

Dat is heel slecht voor Madagascar want op deze manier help je het toerisme om zeep. Het zou mij dan ook niet verbazen dat Djoser volgend jaar geen Madagascar meer in het programma heeft staan. Jaap heeft bij zijn vorige reis hier exact hetzelfde gehad.

Nou peoples ik hoop jullie de volgende keer te spreken vanaf het eiland.

Overigens hebben wij ervoor gekozen om onze reis hier af te maken en het laatse park te laten vervallen anders hebbe nog we bijna geen tijd aan de Indische Oceaan.

Later......