dag 2 en 3

9 juli 2016 - Schiphol, Nederland

Dag 2 Anchorage

Na een lange nacht tegen 8 uur opgestaan. Eerst met z'n allen naar de supermarkt om wat te eten in te slaan vor onderweg en de komende ochtenden.

Vervolgens met de groep naar de rivier gelopen waar volop zalm zou moeten zijn. Nou niets dus. Althans niet op het moment dat wij er waren. Daarna met Klasien (mijn kamergenote) naar het Anchorage museum geweest waar we ongeveer 2 uur hebben doorgebracht. Dat is voor mij als museumganger (niet dus) heel wat kan ik je vertellen.

Toen een hapje gegeten en daarna fietsen gehuurd en een prachtige kustroute gefietst. Het begin leek wel waddengebied en we zagen daar 3 hele grote vogels die nog het meest op struisvogels leken. Binnenkort eens even aan Mike (onze chauffeur/gids) vragen war voor soort vogel dat nu was.

Het fijne van hier is dat de dagen zo heerlijk lang zijn. We kwamen tegen 19.00 uur weer bij het hotel en toen scheen de zon nog heerlijk.

Je merkt toch wel dat je hier weer e ht in Amerika bent hoor. Veel joggers maar ook sport uitgevoerd op de leukste manieren zoals langlaufers op skeelers en dat vond ik helemaal grappig om te zien een man op een rijdende crosstrainer.

Straks tegen 20.00 uur nog even een hapje eten en daarna lekker slapen want we gaan morgen op tijd (lees vroeg) op pad.

Later....

Dag 3 Van Anchorage naar Healy

Vanmorgen vertrokken we om 6.44 uur sharp! Geintje van Mike onze gids/chauffeur. Het mooie van hier is dat wanneer je de gordijnen open doet het licht is en de zon al schijnt. En dat al om een uur of 6 's morgens. Het is hier nl. maar een uurtje of 4 donker. Vandaag een lange reisdag gehad en voor het eerst kennis gemaakt met de mooie natuur van Alaska. Veel mooie bergen en veel groen. In Talkeetna gestopt omdat hier de 1e vlucht gemaakt kon worden naar de hoogste berg van Noord Amerika de Mount McKinley. 9 Mensen van onze groep hebben deze vlucht gemaakt en kwamen net zo enthousiast terug als ik destijds van mijn vlucht naar de Mount Everest. Excursies zijn hier ongelooflijk duur dus je moet echt keuzes maken wat je wilt gaan doen. Zou je alles willen doen wat ze aanbieden op deze reis dan ben je alleen aan excursies al zo'n $ 2000 kwijt als het niet meer is. Na de lunch (Mike heeft heel veel ingeslagen om tussen de middag te picknicken) verder gereden naar Healy waar we nu net zijn aangekomen. Het was vandaag een prachtige dag. Een graad of 23 en volop zon. Nog even buskaartjes gekocht voor de entree van het Denali national park waar we de komende 2 dagen op zoek gaan naar datgene waarom ik deze reis geboekt heb....De beren!!! En uiteraard al het andere wild zoals elanden, rendieren en wolven.

Straks nog even lekker wat eten en dan maar weer eens slapen want ook morgen vertrekken we tegen een uur of 7.

Wordt vervolgd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Janny Hali:
    9 juli 2016
    Wat lekker zeg dat het zolang licht is! En nu maar hopen dat je ook echt beren ziet , lijkt mij heel erg gaaf!
  2. Bert Hali:
    9 juli 2016
    Jammer dat je de zalmtrek niet hebt kunnen zien.
    Misschien is het de tijd er nog niet voor.
    Voor de beren hoef ik niet naar Alaska want sommigen zeggen dat ik ze hier al op de weg zie hahaha...
    Veel plezier daar en stuur je ook een paar foto's ????
  3. Jane:
    9 juli 2016
    Kippenvel en beelden klein beetje vakantie voor mij Schrijf maar snel jevolgende verslag. Heeeel veeeel genieten.
  4. Annemieke:
    9 juli 2016
    Ik hoop voor je dat je beren ziet en dat je in je vakantie mooi weer blijft houden en geniet van de mooie natuur.
  5. H. Benneker:
    Dag Ellen,

heerlijk die verhalen van reizenden en dus van jou. Geniet hier heerlijk mee onder mijn parasol achter het huis. Wat de beren betreft; zou het helpen als je je gaat insmeren met honing??

veel plezier!!