dag 1 reisdag

6 juli 2016

Dag 1 Alaska reis.

Nou die begon al direct goed. Er ging al een zoemer af in de bus toen ik mijn ov kaart ervoor hield. Dat ding gebruik ik alleen met wandelen en vakantie en wat bleek.... hij was op 1 juli vervallen. Ja en dat was het dus net geweest. Kon ik wel een kaartje kopen maar ja voordat ik bij mijn portemonnee was duurde wel even. Mocht later wel zei de chauffeur. Op het station was het druk en om de chauffeur te betalen moest ik tegen de stroom in. Ga maar hoor zei die vriendelijke man. Kon ik mijn met moeite bij elkaar gesprokkelde geld weer terug in de knip doen.

Op Schiphol aangekomen stond er een giga lange rij voor de incheckbalie. Zo lang dat ik bijna in de andere vertrekhal uitkwam. Dat heeft dan ook zeker 1,5 uur geduurd voordat ik was ingecheckt. Toen via een andere vertrekhal door de douane wat ook weer een klein half uur duurde. Ik had nota bene afgesproken met een aantal mensen van de groep om elkaar in Bread! te ontmoeten. Nou dat ging dus niet door want ik moest nog net niet rennen om op tijd bij de gate te zijn. Daar aangekomen ging bij het poortje weer een zoemer. Wat nu weer? Hadden ze in korte tijd de gate veranderd in verband met een klein mankement aan het vliegtuig wwardoor ze een extra vliegtuig hadden ingezet. Stond ik natuurlijk bij het verkeerde vliegtuig in de rij. Dit mankement bleek dan ook de reden van al het lange wachten te zijn aangezien ze ongeveer 50 mensen over moesten plaatsen.  Dus hup weer hurry up naar de nieuwe gate. Daar aangekomen kon ik direct het vliegtuig in en kwam naast 2 mensen van de groep te zitten. Achter mij zat ook een jongen van de groep. Met z'n 4 en de rest van de dag doorgebracht want in Reykjavik kregen we te zien dat onze aansluitende vlucht 2 uur vertraging had opgelopen. Dit stukje tik ik dus ook in het vliegtuig onderweg naar Alaska.

Overigens ook al een Belgisch stel gesproken dat meereist. Tot nu toe is de eerste indruk goed.

Nog 5 uur vliegen en dan zijn we er.

Wordt vervolgd.....

1. Petra:
    7 juli 2016
    Hoi Ellen,
    Het begon dus al goed, maar je bent er dus veel plezier
  2. Annemieke:
    7 juli 2016
    Hallo Ellen,
    Jeetje wat een begin. Blijf hier maar rustig bij. Hopelijk gaat het verder in je vakantie wat minder gestrest. En nu lekker genieten. Volg je op de voet!!!
    groetjes.