Dag 3 en 4

10 november 2016 - Tenerife, Spanje

Dag 3

Wat is dit een goede beslissing van mezelf geweest om er lekker een weekje tussenuit te gaan. Ik geniet met volle teugen! Maak lange nachten en kom helemaal tot rust. Thuis zijn de nachten zo'n 6,5 tot 7 uur maar hier ga ik zo rond half 11 naar bed en sta rond een uur of half 8 weer op! En dan ook nog eens overdag weinig tot niets doen.

Wat een leven! Heerlijk heel relaxed een boekje lezen, een beetje om je heen koekeloeren, af en toe je een beetje insmeren en 3x per dag heerlijk eten. Vakantie vieren zoals vakantie bedoeld is! Waarschijnlijk lezen jullie pas mijn verhalen wanneer ik weer thuis ben omdat ik steeds een melding krijg dat de verbinding hier niet veilig is. Elke andere site pakt hij gewoon behalve de site van reislogger. Nou ja zo heel veel spannends zal er dan ook niet gebeuren dus wat dat betreft.... Het is nu al over zessen en ik zit nog steeds heerlijk op het strand dit te typen. Het is hier een heel klein gezellig intiem strandje. Eigenlijk meer een klein baaitje. Beter dan die kollossale massa's mensen bij elkaar. Ook ben ik blij dat ik voor deze plaats heb gekozen en niet voor het zeer toeristische playa de las America. Op de transfer naar ons hotel zijn we daar eerst doorheen gereden om mensen af te zetten maar daar bevind je je in het zeer drukke toerisme. Wat een winkels en eettentjes! Pffff niets voor mij! Hier is het klein, 2 supermarkten en idd ook verder weinig te beleven. Maar voor mij prima!

Dag 4

Vandaag een excursie gemaakt naar het noorden van Tenerife. Niet zozeer om de plaatsen te bekijken maar meer om wat meer van het eiland te zien. Voordat we echt op pad gingen moesten we eerst langs verschillende hotels om mensen op te halen. En juist dit maakt zo'n excursie zo verschrikkelijk vermoeiend. Zowel het oppikken als het droppen van de mensen heeft al met al zo'n 4 uur geduurd. Ik werd om 7.40 opgehaald en ongeveer 12 uur later weer gedropt. De hoofdstad Santa Cruz en later Taganana en La Laguna stelden niet zoveel voor maar het landschap (waar het voor mij om te doen was) was schitterend. Een prachtige tocht door de bergen met mooie vergezichten en uitzichten. Bij mij zat een vrouw in de bus die van origine uit Litouwen komt maar al 3 jaar in Engeland woont. Vanaf de eerste stop met elkaar opgetrokken en dat was toch wel leuk na een paar dagen in m'n uppie. Alhoewel ik moet zeggen dat me dat prima bevalt. Ik kijk dan ook alweer uit naar de dag van morgen dat ik weer heerlijk naar het strand kan gaan en mij dan de hele dag weer in mijn boek kan verdiepen.

Nog even compleet ander nieuws. Donald Trump wordt de nieuwe president van Amerika. Hoe is het mogelijk!!!

Nu maar hopen dat dat geen ellende gaat veroorzaken voor ten eerste Amerika maar ten tweede (misschien nog wel belangrijker) voor de hele wereld.

1. Annemieke:
    10 november 2016
    Een echte vakantie met lekker uitrusten en genieten. Met die excursie wel vroeg opstaan maar dan zie je ook veel. Ik hou ook mijn hart vast dat Trump president is geworden. Misschien valt het achteraf nog een beetje mee. Zijn openingsspeech was erg vriendelijk voor zijn doen. Doeiii
  2. Bertine Groen:
    10 november 2016
    Geniet maar lekker! Maak je een paar foto's van je strandje en aapartement. Is leuk om straks te bekijken. Groetjes Bertine.
  3. Ellen Hali:
    11 november 2016
    Hoi Bertine. Zal ik doen maar juist vanwege de excursies zie je hoe mooi Tenerife is. Mijn appartement is groot maar niet mooi. Wel een heerlijk bed en daar ben ik wel blij mee.
    Tot in Nederland.