Tenerife

10 november 2016 - Schiphol, Nederland

Dag 1

Aangezien het vertrek op zondag is dacht ik van de week even kijken of ik wel met de bus naar het station kan. Nee dus. De eerste bus op zondag vertrekt om half 11 ' s morgens!! Niet normaal toch?! Dus.... met de taxi naar het station. Nog geen 3 km. Kosten: € 9,77. Dat doe je dus ook niet als het niet hoeft, wel dan?

Trein vertrok op tijd maar de aansluiting ging niet door ivm een stoptrein die voor ons reed en waardoor wij niet de snelheid konden rijden die normaalgebruikelijk is. Houdt de NS hier geen rekening mee? Ok. Dan op Utrecht maar met een andere trein naar Schiphol. Dat werd dus ook een stoptrein. Maar goed een beetje later dan gepland arriveerde ik dus op de luchthaven. Op naar vertrekhal nr. 3. De incheck ging heel vlot en de grondstewardess vertelde me dat ik via vertrekhal 1 door de douane kon. Nou dat je minstens 2 uur van tevoren aanwezig moet zijn dat kan ik mij nu indenken want van vertrekhal 3 terug naar vertrekhal 1 is ongeveer een marathon. Inmiddels was het ook al tijd om te boarden maar ik wilde nog even naar een boekwinkel om rond te neuzen. Vind ik altijd leuk om te doen en nu helemaal omdat ik de foto's even wilde bekijken in het boek dat gisteren in de verkoop kwam. Judas over Willem Holleeder geschreven door zijn zus Astrid Holleeder. Een dikke pil van bijna 600 blz. die ik zeker nog wil lezen. Terwijl ik de foto's bekeek in de kiosk kwam er een verkoper aan om de stapel boeken weer aan te vullen. U zult het wel druk hebben? vroeg ik hem. Ja idd dit is een erg leuke dag voor ons. Hij vertelde me hoe de inkoop van dit boek gegaan was. Via de uitgeverij hoorden alle boekhandels dat er een boek op de markt zou komen dat tot de dag van de verkoop strikt geheim moest blijven. Het enige dat de uitgeverij kon zeggen is dat het een bestseller zou worden en de tijdelijke naam " project X" meekreeg. Met die gegevens moesten ze het doen en het aantal te bestellen boeken bepalen. Op vrijdagavond 22.00 uur zou het bekend worden gemaakt. Vervolgens vertelde de verkoper dat vanaf dat moment het speculeren onder de collega's begon. Waar zou dit boek over gaan? Wie zou de auteur zijn? Zij dachten aan een boek over matchfixing van een of andere bekende voetballer. Ook vanwege het tijdstip van de bekendmaking. Maar toen op vrijdagavond dit niet ter sprake kwam in het programma Voetbal International wisten ze dat dit het niet was. Uiteindelijk werd het in RTL Late Night bekend gemaakt.

Dit is overigens de allereerste keer dat een boek op deze manier wordt geintroduceerd. Vervolgens nog ergens een beker koffie gekocht en wederom een halve marathon gelopen om bij de gate te komen. Hè hè eindelijk kon ik eindelijk in de relexstand.

1. Annemieke:
    10 november 2016
    Hai Ellen, over het boek en project x heeft allemaal uitgebreid in de krant gestaan. wil het zelf ook lezen maar Broekhuis in Enschede heeft dit boek niet gekregen. het is in herdruk. Al die afstanden afleggen op Schiphol is niets voor mij. jij bent nog jong ha, ha, ha.
  2. Ellen Hali:
    11 november 2016
    Hoi Annemiek. Het boek was in 1 dag al totaal uitverkocht. Heb jij een e-reader? Ik heb hem nl. al wel digitaal. Kan ik je zo toesturen wanneer ik weer thuis ben.