dag 19

29 september 2014

Dag 19

Het is nu half 3 's middags en we zijn net aangekomen bij ons overnachtingsadres op Lombok. Een villapark met 2 dan wel 3 onder 1 kap. Wederom een prima locatie.

Vanmorgen om 8 uur vertrokken, een kleine 3 uur gereden en daarna met de ferry over naar Lombok in zo'n 1,5 uur.

Daarna nog ruim 1 uur gereden naar dit hotel. Onderweg nog even een stop gemaakt om wat te eten bij een restaurantje langs de kant van de weg. Ook wist onze chauffeur te vertellen dat ze in deze streek van Lombok veel aardbeien hebben. Even later allemaal kraampjes langs de kant van de weg. Sebastiaan wilde wel een bakje kopen. Terug in de auto vroeg de chauffeur: "wat heb je betaald?" 5000 zei S. Omgerekend is dit € 0,33 voor een bakje van 250 gram. S: Is dat een goede prijs? Nee zei de chauffeur. 500 is normaal. Harry en ik lachen. Heeft er weer zo'n domme toerist 10x teveel betaald! Maar je kunt het je toch niet voorstellen? Een bakje aardbeien voor

€ 0,03??? Alles is hier zo spotgoedkoop, je kunt het bijna niet geloven. De organisatie stelde dat je ongeveer € 600,-- nodig zou hebben voor 4 weken. Meestal kloppen deze bedragen wel. Ik heb dus om te beginnen € 500,-- omgewisseld in roepies. Nu, ruim 3 weken later blijkt dit veel te veel te zijn. Ik heb dus ook alweer voor bank gespeeld voor mijn medereizigers. Als ik alles opmaak wat ik nu nog bezit dan heeft deze vakantie mij € 310,-- gekost aan levensonderhoud, entrees en fooien. Niet te geloven toch?

Helaas is hier weer geen wifi dus jullie moeten nog een tijd wachten voordat jullie weer wat te lezen hebben van mij. Dat wordt dus pas op Gili waar ik mijn laatste 2 dagen van deze heerlijke vakantie mag doorbrengen.

Het is nu 21.00 uur en ik ga zo slapen. Morgen om 6.45 op voor de 1e dag van de trekking. Het zal heftig worden dus een goede nachtrust is niet verkeerd.

1. Hanneke:
    29 september 2014
    Maar meestal kunnen deze 'domme toeristen' zo'n lullig bedrag voor een bakje aardbeien makkelijk betalen, dus waar hebben we het over?