dag 21

Dag 21

Om 2.00 uur opgestaan na een heerlijke nacht. Goed geslapen en na een sandwich vertrokken voor de barre tocht. En....? IK HEB HET GEHAALD!!! Ben supertrots op mezelf dat ik door wilskracht en doorzettingsvermogen het heb gehaald in 4 uur. Helaas net niet voor zonsopgang maar de foto's daarvan heb ik van de zijkant gemaakt. Maar wat een schitterend uitzicht boven op de top. Geweldig!! Alle moeite dus niet voor niets. Wat was het zwaar! De laatste 1,5 uur was het zwaarst. Je zakt helemaal weg en terug in het gruis van de lava. Sowieso moet je al stapje voor stapje maar als je na 3 van die stapjes maar 1 stapje verder bent denk je wel eens: hoe lang duurt dit nog? Na een kwartiertje op de top en vele foto's verder weer afgedaald en nu konden we dus zien welk "pad" we bewandeld hadden. Wow! Ook de afdaling was geweldig. Je kon je behoorlijk laten glijden in het gruis maar vooral wel je hakken erin zetten. In 2,5 uur waren we beneden waar een blikje cola en 4 bananenpannenkoeken ons ontbijt was. Tegen half 10 vertrokken en we zijn nu weer 2,5 uur later beneden bij het kratermeer waar we thee met pannywafels kregen. Terwijl de kok de lunch klaarmaakte konden Sebastiaan en ik nog even naar de hotspring die in de buurt was. Het was er één met 2 watervalletjes. Eindelijk een beetje schoon weer want je hebt deze 3 dagen nergens gelegenheid om je te douchen of te wassen. van mijn kleren kun je soep koken. Zo smerig zijn ze. Na de lunch (nudels met groente, stukje kip, kroepoek en ananas) moesten we nog 3,5 uur omhoog. Een flinke berg op. Daar moet je geen normaal wandelpad bij denken. Je moet stapsgewijs over allemaal brokken steen. Ik ben blij met mijn lange benen want anders werd het nog zwaarder. Al met energie was op dus ik heb er denk ik wel 4 tot 4,5 uur over gedaan. Totall loss ben ik dan nu ook. Wat een dag. 13 Uur "gewandeld" op één dag! Wat een uitputtingsslag! Straks nog diner en dan weer vroeg naar bed want ik kan de rust wel gebruiken nu. Ik voel m'n rug overigens meer dan mijn knieën. Morgen de laatste dag van de trekking die alleen maar naar beneden gaat.

1. Mia:
    29 september 2014
    Goh, daar zijn onze 35 kilometers wandelen langs de Vecht niets bij. Knappe prestatie Ellen!!
  2. Hanneke:
    29 september 2014
    Oh wat knap Ellen. Ik doe 't je niet na. Je kunt met recht trots zijn op jezelf!
  3. Esther:
    1 oktober 2014
    Geweldige prestatie Ellen. Daar mag je trots op zijn!!