Dag 5 t/m 7

Dag 5 2e dag Krugerpark

Vanmorgen dus wederom vroeg op voor de 2e dag Krugerpark en ja ook het luipaard gespot. Een moeder met 2 jongen. Wederom een prachtige dag.

's Avonds na het eten kwam Riaan ineens met z'n meegenomen gitaar aan. Hij speelde wat heerlijke nummers en wij zongen, voor zover wij de tekst kenden, mee. Altijd geweldig wanneer iemand op zijn gitaar speelt.

Dag 6 Krugerpark - Swaziland

Riaan had bedacht dat wanneer er mensen waren die nog een 3e Krugerparkdag wilden hebben dat dit mogelijk was.

Uiteraard wel een optionele excursie maar ik ging ervoor omdat ik zo graag nog een keer de cheetah wilde zien.

Zo tegen half 12 zouden we dan aan de zuidzijde het Krugerpark verlaten en weer bij de rest van de groep in de bus stappen om verder te reizen naar Swaziland. Er gingen iets van 12 mensen mee voor de 3e dag en dat hield in 2 chauffeurs en auto's. Bij de lunch kwamen we de anderen weer tegen en wat denk je??? Ja hoor hun hadden de cheetah gezien. Wij hebben nog een poging ondernomen om ook naar de plek te rijden maar helaas.

Het laatste stuk dus met de bus en bij de grens hebben we nog een kleine show gehad van mensen in de klederdracht van Swaziland die dansten en zongen. Vooral de zang was fantastisch. Uiteraard was dit zeer toeristisch.

Vervolgens verder en tegen 16.30 uur aangekomen bij ons overnachtingsadres voor de komende 2 nachten.

Gisterenavond kwam Riaan ineens met z'n meegenomen gitaar aan. Hij speelde wat heerlijke nummers en wij zongen, voor zover wij de tekst kenden, mee. Altijd geweldig wanneer iemand op zijn gitaar speelt.

Voor de liefhebbers hier nog een paar woorden

Doggybag - prakkiebakkie

Verkeersdrempel - spoedhubbel

Wij hebben een geweldige reisleider die zijn uiterste best doet om het beste voor ons eruit te halen. Het is een Zuid Afrikaan die een mix spreekt van ZA en nederlands met af en toe wat engels ertussen door. Ook laat hij ons kennis maken met de ZA gebruiken en gewoontes.

Zo vertelde hij over vroeger dat wanneer hij een pijntje had zijn moeder er zandbak (althans zo sprak hij het uit) op smeerde. Een verkoudheid...zandbak, spierpijn.... zandbak, wondjes....zandbak, droge lipppen... zandbak. Iedere Z-A draagt het dan ook dagelijks bij zich. En vervolgens kreeg iedereen een doosje Zam-Buk van hem.

Het is net zoals Vicks bij ons.

Vandaag vertelde hij dat Z-A nog niet zolang geleden startte met het maken van chocolade. Er is een merk dat heet hier P.S.. Het is hier een gebruik dat wanneer je wat goed te maken hebt met iemand diegene een P.S. chocolade reep opstuurt met de tekst erop waarom diegene hem krijgt.

Zo heb je P.S. alsnog gefeliciteerd, P.S. alsnog bedankt en ga zo maar verder. Ook hiervan had hij 6 repen gekocht met verschillende teksten en konden we opdelen onder ons.

Verder is Riaan erg warrig, een echt adhd typje, 42 jaar en gaat hij 1 december trouwen met zijn Bokkie.

Later.....

1. Hanneke:
    27 september 2018
    Je ziet vast nog een cheeta maar ze zijn lastig te spotten. Duim voor je.
  2. Annemieke:
    27 september 2018
    Een leuk verhaal weer. Stukje over het gitaarspelen een beetje dubbele tekst. Geniet maar lekker.